Опозиція (о)

 
 

Опозиція (о)

контрв"ю, круглий стіл



Опозиція (о)

У Партії Регіонів синдром об’єднань. Цього разу – в опозицію

Заради об'єднання трьох некоаліційних фракцій вони навіть запропонували віддати посаду першого віце-спікера комуністам або „литвинівцям”. Мовляв, гра варта свічок: аби створити серйозну структуровану опозиційну групу, доведеться поступитися ще не раз.

Якою буде відповідь на пропозицію „руки та серця” двох менших фракцій, та як об’єднання некоаліціантів може сприяти конструктивній роботі ВР? Слово „сватам і нареченим” -- Тарасу Чорноволу (Партія Регіонів), Володимиру Литвину (Блок Володимира Литвина) та Олексію Бабуріну (Комуністична Партія України).[/
b]

-- Навіщо ВР єдина опозиція?


Т. Чорновіл:

-- Парламент поділений Конституцією, це -- даність. До опозиції належать ті, хто не ввійшов у коаліцію. Її об’єднання не є обов’язковим, але розрізнена опозиція жодного впливу на стан справ у державі чи реального контролю за діями влади, окрім пропаганди, робити не зможе. Тому ми пропонуємо БВЛ і КПУ створити єдину опозиційну структуру. Можуть об’єднатися як усі, так і окремі групи. Рано чи пізно буде прийнято закон про опозицію, згідно якого її об’єднання буде давати певні преференції, а для решти їх буде менше.

Поки є деякі домовленості з КПУ, в підсумку сподіваємося на приєднання усіх некоаліційних сил. Ми згодилися підтримати їхнього висуванця на першого віце-спікера, узгоджуємо свою позицію під час голосування за прем’єр-міністра. Будемо разом узгоджувати розподіл керівних посад в Комітеті, спільні дії у законодавчій роботі, відстоювання прав опозиції та наших виборців. Щось подібне вже існує в більшості парламентів.

О. Бабурін:

-- По своїй формі пропозиція непогана. Варто узгоджувати мотиви й дії. Основою мають бути принципи, умови, значимі питання, які ми застовпимо спільним рішенням. Бо якщо ми створимо об’єднану опозицію, а завтра Регіони проголосують за продаж землі, то навіщо нам така опозиція? Вона так само може розпастися, як і антикризова коаліція, де у нас було багато суттєвих непорозумінь і розходжень у голосуваннях. На мою думку, опозиція має відстоювати свої передвиборчі програми. Потрібно їх накласти, першою чергою взяти до уваги ті, що є схожими, вибрати головні та підписати.

В. Литвин:

-- Те, що в нас намагалися написати закон про опозицію, мені нагадує спроби створити гурток хорового співу в оперному театрі. В жодній цивілізованій країні немає закону про парламентську опозицію, є відповідні розділи, що регулюють діяльність парламентів. В нашій коаліції, яка є ситуативним об’єднанням і тримається на зобов’язаннях та домовленостях про розподіл сфер впливу, немає спільних домінуючих поглядів. Тим більше немає спільної бази чи політичної платформи серед партій, які не ввійшли в коаліцію. У нас різні підходи, зокрема, до функціонування господарки й питань зовнішньополітичних орієнтацій. Тому намагатися штучно поділити парламент рівнозначно тому, що поділити штучно народ. Ми роз’єднані, і цей наш негатив ми маємо перетворити у позитив. Ми не єдині у територіальному плані, у мовному аспекті, у світоглядному і релігійному вимірах, і маємо це визнати. Сьогодні не можна жонглювати цими термінами і поглиблювати розкол країни. Потрібно намагатися з цього різнобарв’я витворити позитивний результат. Не можна штучно заганяти одних в коаліцію, інших – в резервацію.

-- Як виглядатиме структура і механізм роботи єдиної опозиції?

Т. Чорновіл:

-- Поки є лише окремі законопроекти, що стосуються опозиції. Минулорічний, від Юлії Тимошенко, пропонує створювати тіньовий Кабмін при умові структурованої опозиції, якому давалося би державне фінансування, адекватне фінансуванню державного Кабміну. Це повний абсурд, що не має нічого спільного з Конституцією: не можна з держави вижимати зайвий мільярд гривень. Згідно цього законопроекту передбачена жорстка структура опозиції, яка передбачає значні права для більшої опозиційної сили і невеликі – для менших сил. Звісно, Тимошенко на той момент писала його під себе, щоби розчавити фракцію НУ. Ми матимемо, можливо, дуже багато преференцій, але надто малі можливості наблизитися до більшості місць в парламенті при окремих голосуваннях. Тому така структуризація нам не підходить, це пряме домінування старших братів над молодшими. Крім того, присутній там момент про виключення з опозиції за певні порушення, виглядає смішно.

У нашому законопроекті, який зараз шліфується, окрім парламентської опозиції, передбачається опозиція місцевих рад, громадських структур і т.п. Виписаних норм і підпорядкувань підрозділів не буде. Будуть загальні збори, прийняття рішень згідно консенсусу. Передбачаємо також тіньовий Кабмін, як певний виконавчий орган для узгодження дій.

О. Бабурін:

-- На паритетних засадах. Від кожної політичної сили -- відповідна кількість членів Ради опозиції, адекватна розміру фракцій, від трьох до п’яти осіб. Щодо механізмів роботи, однозначно, це спільні засідання. Перед кожною сесією проводяться засідання фракції. За день до цього мала б засідати Рада опозиції на противагу Раді коаліції. Спільні рішення стосуватимуться усіх, незалежно від того, велика фракція чи маленька.

Ольга КУЩІЙ


Создан 21 авг 2010